Tuesday, September 22, 2009

hari yang kelakar

harini g raye kat klang. g rumah pak ngah. banyak bende kelakar jadi time ni. nak cite la ni. haha. mase otw g klang. ayah tersalah masok simpang. klu x silap ayah termasok simpang bandar puteri kot. die perasan salah masok die boleh bantai berhenti lak tengah2 jalan. aku ckp la "kalau yer pon, jangan la behenti tngah2 jalan ni yah". ayah aku jalan la. mase tengah cari jalan keluar tetibe adik aku si jiji tu melompat kat atas aku. perh, berat duh. aku tanye la apahal. dia jawab "ko x nampak tu?". aku tengok la. rupenye ade anak cicak kat tepi tingkap. die buka la tingkap nak bagi cicak tu keluar. tp die g buka tingkap depan. camne cicak tu nak keluar. haha. pastu ayah berhenti tepi. aku cakap "ji, buka la pintu tu". die buka la. tp cicak tu x bergerak gak. ayah aku badan da ketepi da ke arah mak. ayah ckp "amek la plastik tu tolak die". mase aku dok cari2 plastik tengok kat belakang ade payung. aku bg jiji soh tolak. nak tolak pon susah. time die tolak tu, bukannye campak cicak tu keluar, tp cicak tu jatuh dlm kereta. ape lagi, yg dok belakang pon melompat r dlm kete. sume angkat kaki. ayah aku tanye "da keluar belom?". aku jawab "belom". pastu ayah cari2, then tetibe ayah menjerit "ha!! ni ha bawah kaki!!". sume menjerit. yg x boleh blah, sume buka pintu keluar kereta. da la tepi jalan. nasib baik bukan tepi highway. haha :DD. x boleh blah, sekali mak aku pon keluar kete. kete tersadai xde org dlm kete. sume da lari keluar. aku tegelak gelak tepi jalan. haha. pastu mase kat tanjung harapan. lepak2 la amek gamba. pastu ayah aku minta camera. bagi la die. die soh kitorang posing. igt nak amek gamba. rupenye die buat video. siot. pastu yg x leh tahan tngah amek video ni die boleh ckp "ha da la tu, kang rosak plak camere ni". haha. bengong. tu je la kot. hahaha :DD

1 comment:

  1. hahahaha . ilang buhsan aq bce blog ko doe ! klaka ar family ko . xkan sume geli ngn cicak . ayah ko terbaek !!

    ReplyDelete